Bloggtips

Skärmklipp 2015-01-13 22.18.51

En av mina favoritbloggar är Specialpedagogen- Det inkluderande klassrummet. Helena Wallberg som skriver bloggen är specialpedagog på Täby Enskilda Gymnasium, föreläsare och författare. Här presenterar hon sig själv på bloggen.

Jag hittade till bloggen efter att ha läst hennes bok “Formativ bedömning i praktiken” och sedan dess har jag återvänt dit. Helena har utgångspunkt i det inkluderande klassrummet, inläggen är välskrivna och sätter fingret på det som många av oss kanske tänkt men inte kan uttrycka lika tydligt. Vidare så gillar jag att Helena också skriver om föreläsningar hon varit på och böcker hon läst. På bloggen hittar läsaren även tips på matriser, länktips  och BFL strategier.

Dessutom kan jag även rekommendera att läsa Helenas bok “Formativ bedömning” i praktiken om du vill ha konkreta tips på hur du kan utvärdera din undervisning.

Skärmklipp 2015-01-13 22.21.41

Leave a Reply

